Borok

A Lidl a magyar bor nagykövete

Szerző: Gusto
2019/09/12   |   15:05

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt.

Az Expo célja a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben.

Az elmúlt öt év során a vállalat 31 millió palack bort juttatott el a külpiacokra több mint 13 milliárd forint értékben és 2019-re Magyarország legnagyobb borexportőrévé lépett elő.

A Lidl Magyarország 2014-ben, „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével elősegítse a palackos borok külpiacra jutását, ezáltal támogassa a hazai bortermelőket, élénkítse a magyar gazdaságot.

A rendezvénysorozat elindítása óta jelentősen bővült a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, és külföldre 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

Az idei év során 7 hazai borrégió, 21 borvidékének 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, akik ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára.

Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

Legolvasottabb
Átadták az Év Pincészete 2019 díjat
Kizárólag classic és prémium száraz borokat készít széles palettán.... Tovább »
Boldog ország, ahol ez a hétköznapok bora
Ezeknek a boroknak lelkük van.... Tovább »
Legolvasottabb
Átadták az Év Pincészete 2019 díjat
Kizárólag classic és prémium száraz borokat készít széles palettán.... Tovább »
Boldog ország, ahol ez a hétköznapok bora
Ezeknek a boroknak lelkük van.... Tovább »
Olvasósarok