Reméljük, végre beindul a magyar bormarketing

2017. 05. 12., 09:22
Borok
5316
By

Két jelentős magyar köztestület fűzte szorosabbra kapcsolatát csütörtökön Budapesten: stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT).

Az együttműködési megállapodást a két szervezet elnöke, Győrffy Balázs (NAK) és Légli Ottó (HNT) írta alá a Garamvári Szőlőbirtok budafoki pezsgőpincéjében.

Légli Ottó (a kép illusztráció,  forrása: agrarszektor.hu)

Légli Ottó arról beszélt, hogy a most aláírt megállapodástól azt remélik, a közös munka eredményeként a szőlő- és bortermelőknek nem kell a szükségesnél több időt a papírok mellett vagy a számítógép előtt tölteniük. Idejüket az értékteremtő, valódi szakmai munka elvégzésére fordíthatják, és ezt helyben a hegybírók és a falugazdászok közösen segítik majd. Így pedig minden adott lesz ahhoz, hogy összefogással szolgálni lehessen bel- és külföldön a magyar szőlő- és borágazat érdeket.

A két szakmai szervezet közösen kíván fellépni a származás-, az eredet- és a minőségvédelem terén, a fenntartható termelés érdekében, az eddiginél remélhetőleg hatékonyabban képviselve a szőlészeti-borászati érdekeket.

A nemzetközi szakmai, érdekképviseleti fórumokon kölcsönösen képviselik közös érdekeiket: a NAK például a COPA-COGECA (a két uniós gazdálkodókat képviselő szervezet)  bor munkacsoportjában, a HNT pedig az EFOW (European Federation of Origin Wines) fórumain, valamint a mértékletes alkoholfogyasztást és a borágazat önszabályozását összefogó Wine in Moderation programban. A szervezetek kommunikációs tevékenységüket is összehangolják, továbbá kölcsönösen részt vesznek egymás rendezvényein.

(forrás: MTI)