Borok

Radikálisan megváltoztatná a hazai pezsgőpiacot

Szerző: Gusto
2017/12/07   |   10:41

Új, prémium minőségű, magyar pezsgőmárka érkezett a hazai piacra, amelyet tudatosan nem értékesítenek az ital legnépszerűbb időszakában: december közepétől január elejéig.

Az éves hazai pezsgőfogyasztás 70-80 százaléka ugyanis több éve változatlanul ebben az időszakban történik, közel felét pedig konkrétan az év utolsó napján fogyasztjuk el. Ezen a fogyasztói magatartáson változtatna a legújabb magyar pezsgőmárka tulajdonosa, Bárány Péter, akinek célja, hogy minél több hétköznapi élethelyzetben is megjelenjen egy-egy pohár pezsgő.

A pezsgő nem csupán alkalmi, és nem csupán üveggel kérhető ital – hangsúlyozza a Brebis, ami bár épp a napokban került forgalomba, néhány hét múlva felfüggesztik a terjesztését, hogy az ünnepek alatt senki ne juthasson hozzá a termékhez. A szokatlan döntés hátterében komoly szándék áll, mégpedig a hazai pezsgőkultúra megváltoztatása. Ugyanis míg a legtöbb európai országban évről évre több pezsgőt fogyasztanak, hazánkban még mindig szezonális, alkalmi italnak számít. 

„A pezsgőpiacon ugyanaz a folyamat zajlik most, mint tíz éve a pálinkánál. Akkor a fogyasztók azt hitték, hogy pálinkáznak, pedig a többségük aromás szeszesital fogyasztott. Magyarországon a pezsgőnek egyáltalán nincs kultúrája. A fogyasztók többsége maximum szilveszterkor és akkor is csupán koccintáskor találkozik pezsgővel. Erre a célra teljesen felesleges lenne minőségi pezsgőt készíteni.

Ebben persze sok igazság van, de ne felejtsük el, hogy ugyanakkor tanúi vagyunk az évek óta tartó pezsgőforradalomnak, amelynek olyan úttörői vannak, mint Szentesi József és Garamvári Vencel budafoki pezsgészete, a somlói Kreinbacher pincészetről nem is beszélve!

Amíg a pálinkánál részben a pálinkafesztiválok segítettek abban, hogy az emberek megismerjék a jó pálinkát, és megtanulják helyesen fogyasztani, a pezsgő esetében a Brebis minősége és a pohárban való szervírozása hozhatja a nagy áttörést - mondta a tulajdonos Bárány Péter, aki a Rézangyal pálinka egykori kereskedelmi igazgatójaként, illetve a Márton és Lányai pálinka társtulajdonosaként személyesen is végigkísérte az említett folyamatot.

A Brebis tradicionális eljárással készül (Méthode Traditionnelle). A másodlagos erjesztés palackban történik, 24 hónapig. A Brebis a belváros legnépszerűbb vendéglátóhelyein is kapható lesz, de csak pohárral, amelynek ára nagyságrendileg egy prémium minőségű whiskey-hez lesz hasonló.

Legolvasottabb
Gusto13 néven nyit újra a veszprémi Chianti étterem
Új név, új arculat, új stílus, új konyha.... Tovább »
Radikálisan megváltoztatná a hazai pezsgőpiacot
Itt az új magyar pezsgő, amit nem értékesítenek az ünnepek alatt.... Tovább »
Megvan az év borásza
Először nyert borász a Mátrai borvidékről. ... Tovább »
Megszületett az első egri aszú
A keresztapák természetesen tokajiak. ... Tovább »
Legolvasottabb
Gusto13 néven nyit újra a veszprémi Chianti étterem
Új név, új arculat, új stílus, új konyha.... Tovább »
Radikálisan megváltoztatná a hazai pezsgőpiacot
Itt az új magyar pezsgő, amit nem értékesítenek az ünnepek alatt.... Tovább »
Megvan az év borásza
Először nyert borász a Mátrai borvidékről. ... Tovább »
Megszületett az első egri aszú
A keresztapák természetesen tokajiak. ... Tovább »
Olvasósarok