A hét bora

Egy chardonnay mégis lehet trendi

Szerző: Rozsomák
2018/04/13   |   10:38

Balatonfőkajár és Balatonvilágos a régión belül sem számít márkanévnek, pedig ezeken a területeken a mintegy 100 hektáron működő Feind borház már letett ezt-azt az asztalra.

Reduktív, pipec fehérborai és gyümölcsös vörösei ár-érték arányban gyakorlatilag verhetetlenek.

Ezt a 2016-os Feind Chardonnay-t a Lidlben lőttük mindössze 999 forintért.

Az egyedi dizájn külön dicséretet érdemel, egyáltalán nem öncélú az elkülönböződés szándéka, az igényes trendi címke, palack és izzó piros csavarzár széles rétegeket szólít meg.

Ha most lennék kamasz, tuti ezzel a chardonnay-val mennék a következő buliba, és mindenkit levennék vele a lábáról.

Ehhez a borhoz nem kell szakértőnek vagy vájtfülünek lenni. És ebben nincs semmi degradáló. Ez egyszerűen egy klassz bor.

Én magam, aki rá vagyok izgulva a terroárra, nem állítom, hogy ez a chardonnay a Balaton régió leglényegét hordozza minden kortyában. 

De komoly szakmai tudással van összerakva.

A fajta ott csilingel a pohárban, és igenis kellemes, pedig manapság divat nem szeretni. Gyümölcsös-virágos illat, vitális savak, gazdag, hűvös-elegáns korty, ami ráadásul nem fogy el középen, hanem kitart végig. Minden porcikáját átjárja a gyümölcsösség. Üdítő a 12, 5-ös alkohol. Nehéz rajta fogást találni. Nem is kell. Inni kell. Ennyi.

Legolvasottabb
Borért soha ekkora összeget nem fizettek árverésen
Mindössze 600 palack készült belőle.... Tovább »
Badacsony új korszakot nyit
A Gasztrohegy nem csupán egy programsorozat, hanem hitvallás is.... Tovább »
Legolvasottabb
Borért soha ekkora összeget nem fizettek árverésen
Mindössze 600 palack készült belőle.... Tovább »
Badacsony új korszakot nyit
A Gasztrohegy nem csupán egy programsorozat, hanem hitvallás is.... Tovább »
Olvasósarok