Megújult a Mátrai borvidék arculata

2021. 09. 26., 07:43
Borok
4305
By Gusto

A Budapesti Borfesztivál keretein belül debütált a hazai borkedvelők előtt a megújult Mátrai borvidék.

A 11 hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidék, mind a vidék által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát.

Lényeges átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években a Mátrai borvidék borászatai, amelynek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a vidék termelőinek 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok alkotják – nem véletlenül hivatkozik Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke a „legfiatalosabb borvidékként” a Magyarország 22 bortermelő vidéke közül a második legnagyobbként ismertre. 

A fiatalos mentalitás ideális alapot jelent a környék innovációinak, amelynek fő célja a borvidék közösségének erősítése. ”Az új Mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, a Cewi alapítója, aki tanácsadóként vett részt a projektben. A szakember szerint elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a közepes és nagyobb, ismertebbekig, a konvencionális borászatoktól a természethű, bio szemléletűekig. 

Az összefogás során megálmodott közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi.

„Az arculatnak egy friss, és modern irányvonalat adtunk amellett, hogy a hagyomány és a mátrai értékek is megjelennek benne.A minimailista stílus mellett a Mátrára jellemző természetközeli színeket, textúrákat is beemeltük. A logót a „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogen egészíti ki, ami röviden, tömören jellemzi a mátrai borvidék hangulatát és a hosszú évek óta tudással, szeretettel, és lelkesedéssel működő borászatok összefogását. ”- mondta el Szabó Orsolya a Progressive Reklámügynökség szakembere, akik a komplett tervezési folyamatot véghezvitték.

A négyévszakos borvidék változatos tájakkal, szabadidős tevékenységekkel és színes borkultúrával szándékozik megmutatni magát a térképen – ezt sűríti magába az új Hegyek. Borok. Közösség. szlogen is.