Ezektől a filmektől várják a magyar borexport fellendülését?
A 22 magyar borvidéket bemutató rövidfilmsorozatot indított az Agrármarketing Centrum (AMC).
Az első, Tokaji borvidéket prezentáló videó december 11-én debütált a Wines of Hungary – Personally Facebook és Instagram oldalán, illetve az Agrármarketing Centrum Youtube csatornáján.
Az angol feliratos filmek elsősorban a nemzetközi közönségnek készültek, a cél vélhetően az exportpiac fellendítése.
Az egyes részek kéthetente követik egymást, melyekben három bortermelő mutatja be saját borvidékét és borászatát, a szőlőtermesztési és borkészítési trendeket, a helyi adottságokat, technológiákat.
A rövidfilmek műsorvezetője Szik Mátyás háromszoros Magyar Sommelier Bajnok, a szakma egyik ismert arca, aki a hozzáértő kérdések mellett, az egyes epizódok végén bor-ételpárosításokat is bemutat.