Az Opera Gin Budapest máris rangos nemzetközi díjat kapott
A Red Dot Award a világ egyik legismertebb design díja, az Opera Gin Budapest pedig a világon első ginként nyerte el a Red Dot - Brand and Communication kategória fődíját.
A csomagolást és címkét tervező Graphasel Design Studio ráadásul tavaly is elnyerte kategóriája fődíját a Red Doton.
Brand and Communication kategóriában nyert Red Dotot az Opera Gin Budapest csomagolása, melyet a Graphasel Design Studio tervezett. Ezzel a független magyar kreatívcég két egymást követő évben is Red Dot díjazott lett, hiszen tavaly a Dubicz Borászatnak tervezett címkéjükért kaptak elismerést.
Idén mutatkozott be a nagyközönségnek az Első Magyar Gin Manufaktúra. Opera Gin Budapest néven forgalomba hozott London Dry típusú kézműves ginjük sikerét nem kis részben az egyedi megjelenésüknek köszönhetik, ami a Graphasel Design Studio munkája.
Az Opera Gin a neoreneszánsz stílusú Magyar Állami Operaházról kapta a nevét, mely Budapest egyik ékköve az Andrássy úton. A ginfőzdét alapító Dámosy Bálint családja több generáció óta él az Operaház közvetlen szomszédságában. Az épületre néző konyhájukban végezték az első próbafőzéseket is. Az ikonikus épülethez való kötődés, valamint a gin ízvilágát adó tizenegy fűszer gazdagsága indokolta az alkotók tudatos döntését, hogy szakítottak a minimál dizájn alapelveivel és nem féltek a kézműves gin kultúra műfajára egyébként is jellemző túldíszítettségtől.
A Graphasel art direktora, Ördögh László, és vezető tervezője Szőke Péter virtuóz módon hozták egy tető alá a neobarokk, a szecessziós, a klasszicista, illetve az art nouveau, valamint a steampunk stílusjegyeit.