Több mint 30 márka mutatkozik be a Budapest Central European Fashion Weeken
A jubileumi, immár tizedik BCEFW megrendezésével a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szeretné erősíteni Budapest régiós divatipari főváros szerepét – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az MDDÜ vezérigazgatója. Jakab Zsófia hangsúlyozta, hogy a kreatívipar, ezen belül a divat- és designipar jelentősége folymatosan erősödik a magyar gazdaságban, miközben a divatipari márkák hozzájárulnak az országimázs formálásához, erősítik a kulturális identitást. A BCEFW a jelenlegi háborús helyzetben kiemelt figyelmet fordít az ukrán divattervezőkre, a Ukrainian Fashion Weekkel együttműködésben.
[cikkbanner]
Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy a BCEFW eddigi kilenc szezonjában összesen 179 catwalk show-t és 163 kísérőrendezvényt tartottak meg, ezeken 130 magyar és régiós tervező mutakozhatott be több mint 18 ezres közönség előtt. A divahéten immár megszokott vendégek a legrangosabb divatmagazinok szerkesztői, nemzetközi forgalmazók, stylistok, designerek és influenszerek, de jelentős a BCEFW közösségimédia-jelenléte is: az utóbbi két szezonban a Tik Tokon 1,5 millióan, az Instagramon pedig 13,5 millióan követték a rendezvényt - jegyezte meg.
A Budapest Central European Fashion Weeket tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt rendezik meg – mondta el Forintos-Szűcs Anita. Idén a BCEFW hétvégi divatbemutatóinak a Szépművészeti Múzeum ad otthont, ahol 15 magyar, 2 lengyel és 7 ukrán márka mutatkozik be catwalk show-kkal, és további 7 magyar kiállító termékei is megismerhetők lesznek.
A közönséget már a hét elejétől 30 kiegészítő program várja városszerte, a külföldi divatáruházak beszerzőinek pedig deidkált showroomot is berendeznek. (MTI)