Ezek lesznek a trendi borok jövőre
Egy friss felmérés szerint, amelyet a német Sopexa cég készített több mint ezer – német, belga, holland, brit, kínai, japán, egyesült államokbeli és kanadai – borkereskedő bevonásával, a borvilág az elmúlt néhány év nehézségei után ismét optimistán tekint a jövőbe.
A kereskedők véleménye szerint a borkínálat világszerte egyre sokszínűbbé válik. A legnagyobb választékkal Japán dicsekedhet, ezt követi Belgium, illetve Kína.
Továbbra is a francia borok a legkelendőbbek
A legnagyobb borexportőrnek még mindig Franciaország számít, a második helyen évek óta Olaszország, a harmadikon Spanyolország, a negyediken Németország áll. Az ötödik helyre ebben az évben Portugália került. Kínában és Japánban egyre keresettebbek az olasz, spanyol és német borok.
A legoptimistábbnak a német, a kanadai és a holland borkereskedők bizonyultak, ők jelentős növekedésre számítanak az elkövetkező két évben. De még Trump-érában adóemeléssel sújtott amerikai szakemberek kétharmada is optimista a közeljövőt illetően. A britek óvatosabbak, 63 százalékuk úgy véli, jövőre sem fog tudni több bort eladni, mint az elmúlt két évben.
A bioboré a jövő
Arra a kérdésre, hogy melyik lesz 2022-ben a legdinamikusabb fejlődő terület a borkészítésben, a megkérdezettek 45 százaléka azt válaszolta: a biobor. Csak ezt követi a regionális bor 22 százalékkal – egyedül Kínában fordított a helyzet, náluk a helyi borok keresettebbek a bioboroknál. Harmadik helyre a sok éve trendinek számító rozé került, a negyedikre pedig olyan viszonylag új kategóriák, mint a narancsbor, a pét-nat és főként az USA-ban az aromatizált bor.
A legjobb híre még mindig a francia boroknak van, a második helyre az olasz, a harmadikra a német borok kerültek.
Ha viszont az a kérdés, hogy melyik országban készülnek a legfiatalosabb, innovatívabb borok, a szakértők Olaszországra és Spanyolországra adták le a voksukat.
Forrás: about drinks.com Fotó: gusto.hu