Szárnyas bika az egri bor új arca
Hosszabb előkészítő munka előzte meg az arculatváltást, amelyben az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a helyi pincészetek által delegált borászok döntöttek úgy, hogy ideje egy friss és egységes megjelenésnek. A tagok Ipacs Gézát kérték fel, hogy tervezze meg a borvidék új arculatát.
„Nem tudom, hogy milyen lett volna nem egriként elkészíteni ezt az arculatot. Természetesen megkönnyítette a tervezést a borvidék ismerete, leginkább abban a tekintetben, hogy az elmúlt 20 évben végigkísérhettem azokat a stratégiai dilemmákat, melyek ismerete nélkül vélhetően mást terveztem volna.
Egy ilyen jellegű arculatban koncepcionális állásfoglalás is születik azokról az értékekről, melyeket a borvidék fókuszba állít és hitelesen képvisel” – mesélte a grafikus a munkafolyamatról.
Az embléma stílusa klasszikus és modern egyszerre.
A logó összhatása egyformán sugall komolyságot és méltóságot. Két részből áll, az egyik az Eger felirat és a „Szenvedély 1000 éve” szlogen, ami a borvidék ezeréves múltjára utal, így helyezve azt történelmi kontextusba. A másik az ikon, ami egy szárnyas bikát ábrázol.
Ez elsősorban az egri bikavérre utal, ami régóta kötődik az Egri borvidékhez, és annak kiemelt bora. Ugyanakkor a bikamotívum nem szokványos, hiszen szárnyai vannak, ami által mitológiai visszacsatolással is bír.