Mostantól Rókusfalvy Pál felel a nemzeti bormarketingért

2022. 07. 12., 09:11
Borászok
12334
By Gusto

Magyar Közlönyben jelent meg a határozat arról, hogy július 1-től a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos lett Rókusfalvy Pál. Neki kell kidolgoznia a 2023–2026-os időszak Nemzeti Bormarketing Stratégiáját, előkészítenie a végrehajtását – írja a 24.hu.

Rókusfalvy felügyeli majd a szükséges piackutatások, elemzések elkészítését, koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing tevékenységeket, irányítja a stratégia részét képező bormarketing programok végrehajtását, felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary) mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését, közreműködik a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, állami források biztosítását szolgáló döntések előkészítésében és végrehajtásában, közreműködik a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában,eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.

A kormánybiztos együttműködik a turizmusért felelős miniszterrel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, (amelynek tanácsadója volt még tavaly), az agrárminiszterrel és az Agrármarketing Centrummal, a külgazdaságért felelős miniszterrel és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel.

Tevékenységét Orbán Viktor a Miniszterelnökséget vezető miniszteren keresztül irányítja, a kormánybiztos Gulyás Gergelynek számol be munkájáról, amit egy ötfős titkárság segít.

Rókusfalvy Pál tevékenysége ellátásáért a miniszterelnök által meghatározott mértékű díjazásra és kormányrendeletben meghatározott juttatásokra jogosult.

A ’90-es évek egyik sikeres rádiós és tévés műsorvezetője anno Etyeken alapított borászatot, bormarketinggel is régóta foglalkozik. A Fideszbe 2003-ban lépett be, két éve írta meg a 24.hu, hogy egyik cége 2,2 milliárd forintért kommunikál az államnak.

Kép forrása: Borászok Borásza