Elstartolt a Villányi REDy
Hatodik kiadás hét változatban.
2018-ban a Villányi borvidék termelői a piaci trendekhez igazodva elhatározták, hogy egy olyan bort kívánnak megalkotni, amely a borvidék könnyed, mosolygós arcát mutatja meg a borkedvelő közönségnek.
A REDy, a Villányi borvidék közösségi bisztróbora, amely nem csakkönnyed és vidám, de gyümölcsös, fiatalos, bulis, kedves, pimasz, vagány és izgalmas egyben. Nem akar több lenni, mint ami, de kevesebb sem. Pont olyan, mint a készítői, a fiatal és örökifjú villányi borászok. Míg a másik borvidéki márka, a Villányi Franc a borban komolyabb elmélyülést kereső fogyasztókat célozza, ez a bor a laza beszélgetések, bulik társa, egy kiváló választás a mindennapokra.
A „Villány vidám arcát” felvillantó REDy egy portugieser alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek még a blauburger, zweigelt, kékfrankos, kadarka és más Villányban honos fajták. Az alkotók elképzelése szerint illatában elsődlegesek a piros- és feketebogyós gyümölcsök, amelyet enyhe hordóhasználatra utaló fűszeres aromák egészíthetnek ki. Kortyban a lendületes, gyümölcsös, primer ízek dominálnak.
Az új évjárattal legelőször április 15-én a pécsi Dóm Kőtárban, a Portugieser du Monde nemzetközi borversenyt kísérő kóstolófesztiválon találkozhattak az érdeklődők, ahol nagy sikert aratott. A rendezvény keretében Gere Zsolt mesélt a REDy koncepciójáról, míg a REDy készítő borászatok személyesen mutatták be a portugieser alapú házasításaikat. A 2022-es évjáratból 7 REDy indult útjára, de töretlen az érdeklődés a pincészetek körében, így várhatóan még többen fognak csatlakozni év közben az együttműködéshez.
Fotó: Kiss Gadget Zoltán