Így növelnék Magyarország borainak versenyképességét

2024. 03. 05., 16:10
Borok
14860
By Gusto

A hagyományteremtő rendezvény célja, hogy növelje Magyarország borainak versenyképességét meglévő és jövőbeni exportpiacainkon.

Az április 21-25. között megrendezendő Hungarian Wine Summit egyedülálló lehetőség a magyar borászok számára, hogy hazai környezetben építhessék tovább nemzetközi kapcsolataikat, és megragadják az Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában rejlő exportlehetőségeket.

Az ötnapos rendezvény a nemzetközi üzleti, kereskedelmi lehetőségek bővítésével kívánja újrapozícionálni Magyarország és a magyar borászok helyzetét világszinten is. Az esemény olyan átfogó bormarketing lehetőséget biztosít, melynek révén a stratégiailag kiemelt fajták mellett a világviszonylatban kevésbé ismert magyar tételek is rivaldafénybe kerülhetnek.

A Hungarian Wine Summit, a Magyar Bormarketing Ügynökség gondozásában, a Nemzeti Bormarketing Stratégia mentén, megújult formában kínál lehetőséget a nemzetközi célpiacokról érkező kereskedőknek, importőröknek, szakíróknak és Master of Wine-oknak több száz hazai tétel megismerésére.

Április 22-én, a Millenáris Parkban a meghívottak a hazai borászszakma kiemelkedő alakjai és nemzetközi szakértők tolmácsolásában ismerkedhetnek meg a magyar borvilág sokszínűségével, a legfontosabb fajtákkal, stílusokkal és borvidékekkel. Az érdeklődők a díjnyertes tételek, a tokaji nedűk, a vulkanikus borok, a könnyű vörösek, az őshonos szőlőfajták, a fenntartható borkészítés, a fiatal borászok újhullámos megoldásai, illetve a pezsgők és habzóborok világában masterclassok keretében merülhetnek el, míg délután a kóstolás veszi át a főszerepet. 

A különleges „tasting zone” és „B2B matchmaking aréna” kiemelt lehetőséget biztosít a gasztropiaci szakemberek számára, hiszen 150 magyar borászat közel 500 tételét kóstolhatják meg, majd 15 perces blokkokban ismerkedhetnek meg a nedűk készítőivel is, ezzel segítve a borászok és az importőrök egymásra találását. 

A konferencia harmadnapjától terepszemle veszi kezdetét, és a szakmai meghívottak három napon át, a masterclassok tematikáját követve fedezhetik fel hazánk borvidékeit. A tanulmányutak az egri, tokaji, balatoni, szekszárdi és etyeki borvidékekre is elkalauzolják az érdeklődőket, testközelbe hozva a konferencián elhangzottakat, lehetőséget biztosítva a borászok számára pincészeteik személyesebb bemutatására is.

A hagyományteremtő rendezvény célja, hogy növelje Magyarország borainak versenyképességét meglévő és jövőbeni exportpiacainkon, ezáltal azok ismét méltó helyet foglaljanak el a nemzetközi bortérképen. Hosszútávon egy olyan nemzetközileg elismert rendezvénysorozatot kíván az idei alkalommal elindítani a Magyar Bormarketing Ügynökség, mely a borexport ösztönzése mellett segíti az országimázs építését is, és a Közép-Kelet Európai régió meghatározó borszakmai rendezvényévé válhat.