Ha ilyen a 2020-as évjárat, mint ez az újbor, akkor mákunk van
Ha jól emlékszem, a 2004-es volt az első évjárata. Egy borvacsorán kóstoltam a Gundelben. Már akkor is majd’ felrobbant a pohár koncentrált gyümölcsösségétől, bár anno a banán jobban dominált benne, mint a málna.
Most illatban-ízben inkább a piros gyümölcsök viszik a prímet. Banán már sehol. Viszont még több málna (málnacukor), ribizli, meggy, áfonya.
A hangsúly eltolódott a borszerűség felé, már nem csak szörp. Bár 13% alkoholja ráerősít az édes aromákra. Domesztikált savai, puha tanninjai és struktúrájának koncentráltsága mégis valódi borélményt varázsol a pohárba.
Borszerűségét erősíti az is, hogy a zweigeltet most nem portugieser, hanem kékfrankos támogatja.
Ha lehet hinni annak, hogy az újbor valamiképpen az évjárat jósnője, akkor a 2020-as valószínűleg nagy borokat fog teremni.
Mivel az ügyesen megmarketingelt beaujolais mintájára Márton napjára, azaz november 11-ére az újbornak már a libavacsora mellett a helye, sokszor elég kócos profilját mutatja az évjárat.
A Vylyan újbora azonban annyira egyben van, annyira harmonikus minden porcikája, hogy minden kortya fokozza az élvezetet és az elmélyülést.
A pincészet példamutató abban is, hogy támogatja a fiatal művészpalántákat.
Idén is kiírták a címkepályázatot, amit Győri Katinka Laura, a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatója nyert meg.
A rózsaszín flamingót ábrázoló címke összesen 25 ezer palack Bogyólére kerül fel.
Nem akarok ünneprontó lenni, de a címke különösebben nem hoz izgalomba. Szorulhatna több invenció és fantázia is ezekbe a kedves fiatalokba.
Bár a rózsaszín flamingó félbevágott teste ügyesen teremti meg a kapcsolatot a címke és hátcímke között, az ötlet és a megvalósítás a fényesre suvikszolt dombornyomott betűkkel nálam nem igazán talált célba. Ingerküszöb alatti, na.
A bor viszont állati jó, a rózsaszín flamingó jelenléte tehát bizonyos szempontból mégis indokolt.
Fotók: gusto.hu